La pedagogia Vedruna, pedagogia de l’amor, té un estil propi que gira al voltant d’un eix: la valoració de la persona i les relacions interpersonals en un clima familiar, senzill, proper i alegre com una experiència educativa fonamental.
Això es tradueix en una educació personalitzada que:
- Fa a la persona protagonista i responsable del seu propi creixement
- Promou un estil de treball que afavoreix la implicació personal en l’avanç del seu procés
- Estimula la constància, la tenacitat i la responsabilitat en el treball
- Crea un ambient positiu i motivador que fa possible el desenvolupament humà
- Busca un equilibri entre unes metes exigents i les capacitats i ritmes personals
- Convida a descobrir les pròpies possibilitats i posar-les al servei de la construcció d’un món just
- Cultiva unes relacions interpersonals fonamentades en el respecte i l’afecte
- Es posiciona críticament davant la realitat
Des del punt de vista metodològic, la nostra educació:
- Parteix de la realitat i educa per a la vida i des de la vida
- Fa de l’experiència i dels sabers ja existents el punt de partida per a nous aprenentatges
- Ensenya més els coms i els perquès dels fenòmens i de la realitat i no només els quès
- Valora els processos i no només els resultats
- Assumeix l’error i afronta el conflicte com elements pedagògics de creixement
- Està integrada en el propi medi amb projecció universal, entrant en un procés d’assimilació d’arrels i expressions culturals del poble
- Forma consciència ecològica i un ús racional i responsable dels recursos mundials